Viol- och lakritsmacaroner

Insåg igår, efter att ha varit inne på cakedesigns hemsida, att butiken ligger bara tio minuter från där jag bor. Så jag och min, min mami och min papi åkte dit och brunpastafärg, violettpastafärg, nya spritspåsar och fina julformar fäljde med oss hem! Mycket trevligt!
Väl hemma bakade jag viol- och lakritsmacaroner! Gjorde enligt det här receptet som vanligt. Men hade i lite viol essence i smeten och färgade den lila.

Till fyllningen hade jag:
2dl grädde
10 lakritsfiskar från mallaco
150g vit choklad
Lite lakritsessence

Jag började med att skära lakritsfiskarna i mindre bitar. Sen kokade jag upp ca 1,5dl grädde tillsammans med fiskarna och rörde till dom smälte. Sen fick jag ha i lite mer grädde under tiden, och alla bitar löste inte upp sig helt. Sen silade jag grädden så att lakritsbitarna försvann, sen i med chokladen och rörde tills den smält. Sen hade jag i lite lakritsessence men det är inte nödvändigt. Sen in i kylen en stund och sen ut på macronerna. Man kan ju förstås ha i lite mer grädde om man tycker att den är för fast.

Kommentarer
Postat av: louise

jag vet inte vart fan jag ska ta vägen. jag vill också kunna!!

2010-12-06 @ 17:07:51
Postat av: louise

dom är så fina också!! fattar inte hur du gör

2010-12-06 @ 17:10:27
Postat av: Malin

Vi bakar nästa helgi (om du är ledig?) så ska du se att det inte är så svårt!

2010-12-06 @ 22:15:05
URL: http://bakealong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0