Fullt upp!

Oj, förra veckan var det full rulle med skola och fixa det sista innan lovet! Men i fredags kokade jag hur god lakritskola som helst. Hade dock velat ha lite starkare lakritssmak så nästa gång (typ imorgon) tänkte jag ändra lite. Lägger ut receptet då också!

I söndags gjorde jag hi-hat cupcakes och gjorde lite annorlunda där också. Jag tyckte att det var så svårt att få sockret att lösa sig sist när jag gjorde toppingen, så nu vispade jag upp äggvitorna med lite florsocker. Sen kokade jag upp ca 1dl vatten med sockret så att det löste sig. Hällde jag i sockerlagen i äggvitorna under vispning och vispade tills det svalnat. Det blev hur bra som helst

Idag har jag också lite fullt upp. Mammas jobbarkompis har beställt tre satser macroner och en sats cakeballs tills imorgon. Jag började igår efter skolan så jag har två satser macroner kvar och sen måste jag doppa cakeballsen och göra fyllningana till macronerna för dom tänkte jag inte lägga ihop förens imorgon!

Bilder och sånt kommer lite senare idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0