Lakritskola

Idag kokade jag lakritskolan igen och den är ju förjädra smarrig! Ändrade dock lite, hade i lite mer turkisk peppar och så här gjorde jag:

Ingredienser:
1dl krossade turkiska pepparkarameller (eller andra hårda lakritskarameller fungerar säker lika utmärkt)
3dl socker
3dl grädde
1dl sirap
1msk glukos (inte behövligt)

Sen är det bara att blanda alla ingredienser i en kastrull och koka till ungefär 118-121 grader. När kolan klarar kulprovet, alltså man droppar lite kola i ett glas med kallt vatten och om man kan rulla kolan till en liten kula, så är den klar! Sen kanske man vill ha den lite hårdare och då är det bara att koka längre! Bilder kommer imorgon för jag har inte hunnit fota än.
God kväll!

Kommentarer
Postat av: Nea Holm

Hahaha! Malin! Fy vad duktig du är. Det känns som att vi är på typ samma våglängd... Kolla min blogg, liksom.



:) God Jul

2010-12-24 @ 11:19:33
URL: http://dreamwasted.blogg.se/personligt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0