Igår

Igår blev det som sagt mycket stök i köket. Bakade två satser macroner och doppade cakeballsen. Allt gick nästan lite för bra, tills jag skulle grädda sista satsen macroner. ALLA kakor, utom typ fjorton stycken, sprack. Jobbigt läge. Mamma fick köpa mandel på vägen hem från jobbet för allt mandelmjöl var slut. Så vid nio började jag om från början med pepparkaksmacronerna. Höll tummarna för att dom inte skulle spricka igen, vilket dom gjorde. Dock klarade sig lite fler och jag fick ihop lagom många hela kakor. Som tur var. Men fy tusan vad nervigt det var! Jag förstår inte varför dom sprack, jag gjorde exakt som jag gjort tidigare och det har aldrig hänt förut. Mycket konstigt.

Lite rosa kakor.
Och lite gula.

Några trasiga...

Redo för choklad.

Klara!

Och sen måste jag bara visa vilken superfin kakburk min vän Sara hade med sig från spanien till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0